Strona główna Forum kulinarne - GdzieZjesc.info
Forum Ogólnopolskiego Serwisu Informacyjno - Kulinarnego
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak rzucić palenie i nie przytyć?
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum kulinarne - GdzieZjesc.info Strona Główna -> Dieta
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lokal Bez Papierosa.pl
Nowy
Nowy


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Stowarzyszenie MANKO

PostWysłany: Pią Lip 22, 2011 10:26 am    Temat postu: Jak rzucić palenie i nie przytyć? Odpowiedz z cytatem

Dzięki konsultacjom z ekspertami, Stowarzyszeniu MANKO, organizator ogólnopolskiej kampanii Lokal Bez Papierosa.pl, przygotował kilka bezcennych wskazówek jak rzucić palenie i nadmiernie nie przytyć.

Jak to działa?

Papierosy często lekkomyślnie identyfikowane ze szczupłą sylwetką to źródło wielu chorób. Począwszy od choroby wieńcowej, a skończywszy na nowotworach. Zdaniem Magdaleny Cedzyńskiej, kierownika Poradni Pomocy Palącym Centrum Onkologii „złudne korzyści wynikające z palenia (blokada ośrodka głodu i przyspieszenie tempa przemiany materii) są absolutnie niwelowane poprzez coraz więcej danych, że palenie tytoniu zwiększa ryzyko upośledzenia tolerancji glukozy, a więc również wystąpienia cukrzycy typu drugiego oraz otyłości brzusznej. Istotne jest też, że jedna porcja dymu (1 zaciągniecie) zawiera ogromną liczbę wolnych rodników, które uszkadzają białka i lipidy oraz wyczerpują zasoby antyoksydantów w organizmie.”

Nie ma co ukrywać, nikotyna przyśpiesza przemianę materii i hamuje łaknienie, dlatego walka z nałogiem powinna uwzględniać modyfikację diety oraz aktywność fizyczną. Jeżeli zmiany, to tylko na lepsze – nie tylko będziesz zdrowsza, ale i po zastosowaniu się do rad ekspertów zyskasz piękny wygląd: twoje włosy odzyskają blask, cera odmłodnieje, może przy okazji zwalczysz cellulit. Gotowa na metamorfozę? Do dzieła!

1. JEDZ 5 – 6 POSIŁKÓW DZIENNIE

To pierwsza podstawowa zasada zdrowego odżywiania. W początkowej fazie kończącej twój toksyczny związek z papierosami możesz mylnie identyfikować głód nikotynowy z łaknieniem pokarmów, a także traktować jedzenie (zwłaszcza wysokokaloryczne), jako substytut nałogu. Dlatego idealnym rozwiązaniem jest regularne spożywanie małych porcji w regularnych odstępach czasu – co 3–4 godziny. Pomoże to z jednej strony zaspokoić podniebienie i utrzymać wagę. Jeśli to możliwe, jedz 3-4 ‘konkretne’ posiłki, zaś między nimi 2-3 niskokaloryczne przekąski (np. owoce, warzywa). Co jeść, aby utrzymać formę? Chude produkty białkowe: ryby, jajka, niskotłuszczowy twaróg, drób (bez skóry); produkty zawierające węglowodany złożone: razowe pieczywo, brązowy ryż, itp.

2. PIJ MINIMUM 2 LITRY WODY DZIENNIE


Codziennie wypijaj minimum 2 litry płynów. Zarówno w postaci wody mineralnej, jak i pomocnych w rzuceniu palenia naparów ziołowych, dzięki którym zmniejszysz łaknienie oraz napięcie nerwowe. Ukojenie przyniosą ci napary z chmielu, pszenicy, melisy lekarskiej, męczennicy cielistej, kozłka lekarskiego.

3. JEDZ 5 PORCJI WARZYW LUB OWOCÓW DZIENNIE

W swojej nowej diecie postaw na warzywa! Po pierwsze są niskokaloryczne, po drugie to bogate źródło witamin i błonnika, który przyśpiesza oczyszczanie organizmu oraz daje uczucie sytości. Przygotowuj posiłki tak, by warzywa zajmowały połowę talerza. Zdaniem lekarza rodzinnego z Warszawy dr n. med. Konstantego Radziwiłła „walka z paleniem wyzwalając niepokój i pogorszenie nastroju powoduje poszukiwanie namiastki, jaką może stać się jedzenie. Dlatego rzucając papierosy należy starać się uważać na jedzenie i unikać produktów zawierających łatwo przyswajalne kalorie w dużych ilościach (np. słodyczy).” W tej sytuacji warzywa i owoce to zdrowa alternatywa zaspokajania występującego u palaczy mechanizmu: ręka–usta.

4. W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH


Według dr n. med. Doroty Kalety z Zakładu Medycyny Zapobiegawczej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi „aktualne zalecenia aktywności fizycznej dla osób dorosłych obejmują wysiłek wytrzymałościowy (tlenowy np. marsz, bieganie, pływanie) uzupełniony o oporowy (wzmacnianie mięśni). Zaleca się by podejmować co najmniej 30 minut aktywności fizycznej dziennie o umiarkowanej intensywności przez 5 dni w tygodniu lub co najmniej 20 minut aktywności fizycznej o dużej intensywności przez 3 dni w tygodniu lub stosować równoważną kombinację obu intensywności. Ćwiczenia trwające >150 min/tydzień powodują ubytek masy ciała rzędu 2–3 kg, natomiast 225–420 min/tydzień powoduje ubytek masy ciała rzędu 5–2,5 kg. Występuje proporcjonalna zależność między dawką wysiłku, a ubytkiem masy ciała.”

Aktywność fizyczna to podstawa, ale nic na siłę. Powinna ona być dostosowana do aktualnej wydolności fizycznej (tolerancji wysiłku) osoby trenującej. Nie zamęczaj się też sportem, którego nie lubisz. Wybierz aktywność, która sprawi Ci radość. Przed tobą cały wachlarz możliwości od aerobiku, prze siłownię, jogę, taniec, rower, bieganie i wiele innych, po codzienny 20 minutowy, wieczorny, energiczny spacer. Zarówno wytyczne Unii Europejskiej jak i Amerykańskie zgodnie stwierdzają, że ze względów zdrowotnych jakakolwiek aktywność fizyczna jest lepsza, niż brak aktywności.

5. NIKOTYNOWA TERAPIA ZASTĘPCZA


Zdaniem dr Konstantego Radziwiłła „dla osób mających poważne obawy (lub doświadczenie z przeszłości) znaczącego przybrania na wadze pewnym rozwiązaniem jest rzucanie palenia z pomocą leków zawierających nikotynę (np. plastry, gumy – do kupienia bez recepty) lub leków działających ośrodkowo (bupropion, warenklina – z przepisu lekarza). Leki te zmniejszając dolegliwości związane z brakiem nikotyny redukują także potrzebę sięgania po zastępcze „nagrody”.”

6. MASZ OCHOTĘ NA CHWILECZKĘ ZAPOMNIENIA?


Pamiętaj, że to co robisz, to nie kara. Dostarczaj sobie drobnych przyjemności – raz na jakiś czas urządzaj ‘dzień przyjemności’ i pozwól sobie na odstępstwa od diety. Spotkanie z przyjaciółkami lub wizyta u kosmetyczki to również świetna nagroda za twoją wytrwałość. Przebywaj tylko w miejscach, w których się nie pali, unikniesz pokus i będziesz mogła w końcu oddychać pełną piersią. Wejdź na www.lokalbezpapierosa.pl i znajdź lokal bez papierosa w Twoim mieście.

Zdaniem ekspertów:

Konstanty Radziwiłł

„Po rzuceniu palenia, ogólne ryzyko groźnych incydentów sercowo-naczyniowych (zawału serca czy udaru mózgu) wyraźnie spada. Patrząc na pacjenta walczącego z paleniem oczami lekarza można powiedzieć, że rzucenie palenia, nawet jeśli spowoduje niewielki wzrost wagi, jest jednoznacznie zdrowe.

Magdalena Cedzyńska, kierownik Poradni Pomocy Palącym

Centrum Onkologii

„Warto podkreślić, że palenie papierosów absolutnie nie jest sposobem na schudnięcie. Wprawdzie nikotyna rzeczywiście blokuje ośrodek łaknienia oraz przyspiesza nieco przemianę materii (o 12-16%), jednak utrzymanie prawidłowej masy ciała jest przede wszystkim sprawą właściwego odżywania oraz aktywności fizycznej, a nie palenia.”

Znacie inne sposoby na to, żeby pozbyć się nałogu bez dodatkowych kilogramów? Zapraszamy do dyskusji
Powrót do góry
Google
Sponsor





PostWysłany: Pią Lip 22, 2011 10:26 am    Temat postu: Przerwa na reklamę

Powrót do góry
jedzonko
Nowy
Nowy


Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 6

PostWysłany: Czw Wrz 01, 2011 3:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na pewno dziala?
Powrót do góry
gieniastus
Początkujący
Początkujący


Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 20

PostWysłany: Pią Sty 04, 2013 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wystarczy silna wola. przecież nie musimy sięgać po przekąskę tak jakbyśmy sięgali po papierosa n
Powrót do góry
domowadama
Nowy
Nowy


Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 19

PostWysłany: Sro Sty 09, 2013 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja właśnie rzucam n obierz sobie cel, a jak masz chęć na zjedzenie czegoś w ramach niepalenia to pomyśl czy warto. ja mam na lodówce zdjęcie jak bym chciała wyglądać i lodówkę otwieram zdecydowanie rzadziej n
Powrót do góry
renatax87
Nowy
Nowy


Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3

PostWysłany: Pon Sty 21, 2013 10:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

albo trzymać w lodówce zdjęcie - jak byśmy nie chcieli wyglądać, też powinno pomóc.
Powrót do góry
Selprim_pl
Początkujący
Początkujący


Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 35

PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 11:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To też dobry sposób i z pewnością działa pozytywnie na nasza motywację oraz wyobraźnie. To czy przytyjemy nie zależy jednak tylko od jedzenia,ale także dużej mierze od genów jakie posiadamy,nie zapominajmy o tym. znam wiele osób,które po rzuceniu palenia mają się bardzo dobrze.
Powrót do góry
Nmrk
Nowy
Nowy


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 4
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 02, 2013 5:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że w trakcie rzucania palenia można włączyć do naszego trybu życia jakiś sport. Będzie to miało motywacyjne działanie i oddali widmo przytycia. Dodatkowo możliwe że człowiek nie będzie chciał palić przed wysiłkiem bo wtedy zatykają się żyły i gorzej się ćwiczy.
Powrót do góry
gwiazda88
Nowy
Nowy


Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 17, 2013 1:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wystarczy silna wola i rzucimy to świństwo! Trzeba się mocno zawziąć ! n Trzymam za wszystkich rzucających palenie kciuki n
Powrót do góry
Selprim_pl
Początkujący
Początkujący


Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 35

PostWysłany: Sob Sie 10, 2013 1:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silna wola i wsparcie bliskich to nasze główne atuty podczas walki z nałogiem, z tym moge się zgodzić. Poza tym wydaje mi się,że liczy się odpowiednia dieta oraz zdrowy,aktywny tryb życia. Wtedy na pewno nie przytyjmy po rzuceniu palenia.
Powrót do góry
Pulina.K
Nowy
Nowy


Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 1

PostWysłany: Nie Paź 20, 2013 9:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie paliłam 2 lata i wróciłam. Ciężko jest rzucić palenie jak 2 osoba w domu tego nie robi.
gadżety reklamowe Olsztyn link www.estymo.pl


Ostatnio zmieniony przez Pulina.K dnia Wto Lip 12, 2016 2:37 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
martuska8
Nowy
Nowy


Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 6
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw Paź 24, 2013 2:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój szef zażywa regularnie NiQuitin, a u niego w domu palą 2 osoby. Jakoś sobie radzi i nie tyje n
Powrót do góry
jemiwiem
Nowy
Nowy


Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 9

PostWysłany: Sro Paź 30, 2013 1:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba po prostu kontrolować to co się je. Ale wiem, że czasem jest bardzo trudno powstrzymać się przed zjedzeniem czegoś n Dobrym środkiem na powstrzymanie apetytu jest w takich wypadkach zwykły chrom
Powrót do góry
WinaImport_pl
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 83

PostWysłany: Nie Gru 22, 2013 1:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To też racja,ale organizm różnie reaguje na brak nikotyny w organizmie- jedni przytyją a inni wręcz przeciwnie,mogą występować zawroty głowy,kaszel z krwią- bywały już takie przypadki.
Powrót do góry
Tomson
Nowy
Nowy


Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 2

PostWysłany: Wto Sty 07, 2014 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przerzucić się na stymulanty n
Powrót do góry
yoohoo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 67

PostWysłany: Pon Sty 20, 2014 4:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się rzuca palenie to najlepiej mieć jakieś nieszkodliwe zapychacze, jak guma do życia czy słonecznik
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum kulinarne - GdzieZjesc.info Strona Główna -> Dieta Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group